Tym razem chwalimy władze miasta za wdrożenie na dwóch ulicach uspokojenia ruchu przy pomocy progów wyspowych. Środek ten dość długo nie mógł się w stolicy przyjąć. Jedno z pierwszych wdrożeń na ul. Księcia Janusza pozwalało ominąć progi środkiem (film poniżej). Potem o progi wyspowe wzbogaciła się z dobrym skutkiem opisywana w naszej witrynie ul. Obrońców Tobruku [zobacz >>>] [zobacz >>>]. Miejmy nadzieję, że obecne udoskonalone realizacje zwiastują dalszy ciąg na większą skalę.

Elbląska

Zachowując chronologię najpierw odwiedzimy ul. Elbląską na Żoliborzu. To jedna z czterech par progów.

Wcześniejszym dobrym posunięciem była budowa ronda na skrzyżowaniu z Przasnyską. A gdyby tak pozbyć się mało funkcjonalnej drogi dla rowerów, która na żadnym krańcu nie ma połączenia z jezdnią i w połowie meandruje zmieniając stronę ulicy? W strefie tempo 30 ruch rowerowy powinien odbywać się na zasadach ogólnych [zobacz >>>].

Istotną nowością są uszczelniające separatory między progami. Widok na odcinek między Przasnyską i Broniewskiego, gdzie znajdującą się dwie pary progów. Może obecnie jaskrawa obwódka znaków przejścia dla pieszych stała się zbędna?

Klaudyny

Również cztery pary identycznych prefabrykowanych progów przymocowano do jezdni ul. Klaudyny na Bielanach. Także tutaj między progami użyto separatorów, ale tablice ostrzegawcze są znacznie mniejsze i mocowane do separatora. Oprócz wielu oczywistych powodów w tym miejscu za poprawą bezpieczeństwa przemawia też łącznik rowerowy z/do ul. Sobockiej [zobacz >>>] z ograniczoną widocznością.

Na krańcu przy Podleśnej warto odnotować jeszcze jedną pozytywną nowość – azyl dla pieszych. Tutaj na przystanku stoi autobus,...

... ale gdy go nie ma, można zaobserwować przejawy polskiej drogowej zaradności. Czy upowszechnią się na tyle by wymóc instalację trzeciego progu na pasie zatoki autobusowej?

A twoja ulica?

Doświadczasz przekroczeń prędkości czy niebezpiecznego wyprzedzania na swojej ulicy? Można temu zaradzić jak w powyższych przypadkach. Nie czekaj na wypadek. Napisz do zarządcy drogi, aby wprowadził środki fizycznego uspokojenia ruchu [zobacz >>>].