Zmiany wprowadzone

$h=Udane spotkanie przy estakadach bielańskich
$k=bielany, ścieżki, spotkania, relacje
$a=Marcin Jackowski
$d=2006.12.03
$z=0
$o=
$b=

eb_dowisly.jpg
Czy i kiedy pełne otwarcie miasta na Wisłę da się odczuć w dziedzinie transportu rowerowego? Czy wygodna i malownicza trasa stanie się w pełni atrakcją turystyczną?
Kiedy doczekamy się rehabilitacji i uzdrowienia schorowanego kręgosłupa stołecznej sieci rowerowej?
Niedzielne spotkanie poświęcone problemom ruchu na nadwiślańskim szlaku rowerowym przy estakadach bielańskich rodzi nadzieję, że te pytania nie pozostaną tylko retorycznymi.

eb_spotkanie1.jpg
Mimo niefortunnej godziny kolidującej z finałowym meczem polskich siatkarzy przybyło na nie ponad 20 osób!

eb_spotkanie2.jpg
Ze szczególnym zadowoleniem i uznaniem przyjmujemy liczny udział radnych Bielan (na listę obecności wpisały się cztery osoby z nowej Rady Dzielnicy). Dziękujemy też za przybycie Stanisławowi Plewace, pełnomocnikowi prezydenta W-wy ds. komunikacji rowerowej i Łukaszowi Grudzińskiemu z ZOM. Liczymy, że ZOM wesprze nasze starania o takie poprowadzenie nowej ścieżki, aby nie trzeba było jej bez przerwy czyścić.

Niestety, ZDM nie wydelegował żadnego przedstawiciela, podobno z powodu oprotestowania przetargu. Czyżby swoje podejście do obiektywnych problemów uzależniał od tego, kto wykona przebudowę?

Stanisław Plewako zedeklarował, że w połowie grudnia zorganizuje spotkanie "uzupełniające", na które
zaprosi ZDM, radnych i przedstawicieli środowiska rowerowego. Mamy nadzieję, że ZDM zechce podjąć dyskusję nad <b>problemami, których rozwiązanie dyrektor Mirosław Kazubek zapowiedział prawie pół roku temu</b>
(patrz pismo ZDM/DIIM/138/554/2006 z 12 lipca 2006r.
http://wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/ZDM2BDiK_estakady_oznak.pdf
)

eb_aktywmk.jpg
Licznie pojawili się rowerzyści związani z Zielonym Mazowszem i Warszawską Masą Krytyczną.

Uczestnicy poruszyli (oprócz wymienionych w zaproszeniu [[eb_zapr_b06]]) kilka innych istotnych kwestii, m.in.

- Zagrożenie dla zdrowia i życia użytkowników ścieżki przy estakadach przez spadające z samochodów przedmioty - gruz, odpady, fragmenty ogumienia, osłon kół itp.

- Konieczność kompleksowego potraktowania całego traktu nadwiślańskiego od Młocin do Powsina - rozpoznania i zaplanowania niezbędnych modernizacji i modyfikacji.

- Potrzebę przystosowania do ruchu rowerowego Mostu Grota [[grota-065]] i poszukiwania różnych wariantów.

- Korytarz ekologiczny łączący Las Bielański z Młocińskim, którego drożność także powinno się zachować podczas remontu estakad.

- Potrzebę wypracowania perspektywicznej koncepcji rozwoju sieci rowerowej na terenie Bielan - dotychczasowe inwestycje prowadzone dość chaotycznie nie przyczyniają się do poprawy spójności sieci; jakość i bezpieczeństwo odbiega znacznie od oczekiwań rowerzystów m.in. dlatego, że nie konsultuje się z nimi projektów.

Radni zadeklarowali wsparcie w działaniach na rzecz realizacji konkretnych postulatów i ogólniejszych celów rozwojowych. Dziękujemy i apelujemy do rowerzystów, by zgłaszali swoje bolączki z terenu Bielan (do Zielonego Mazowsza na adres bielany[na]zm.org.pl lub bezpośredio do Rady).

eb_projekt.jpg
Uczestnicy z zainteresowaniem oglądali najnowszy projekt połączenia Wisłostrady z ulicą Dewajtis.
Niestety, nasze najistotniejsze uwagi do tego projektu [[uksw-067]] nie zostały uwzględnione.

eb_bielik.jpg
Nad Wisłą jest co oglądać. Bieliki, kormorany i bobry to już prawie codzienność - zachwalał mieszkaniec Młocin, który do pracy codziennie dojeżdża tędy rowerem.

eb_odkopane.jpg
Po zakończeniu spotkania aktywiści rowerowi kontynuowali prace porządkowe na zasypanej ścieżce. Przywrócony do życia odcinek nabrał już imponującej długości.


Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.