Nowe inwestycje w Warszawie. Postęp czy regres?
Radosław Wałkuski, 2015.06.02
Jak miasto wdraża strategię transportową
Czy nowe inwestycje transportowe są zgodne ze strategią transportową Warszawy? Czy ustawienia sygnalizacji świetlnych są przyjazne dla pieszych i rowerzystów? Jaka jest jakość nowych węzłów przesiadkowych?
Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w najnowszym raporcie Stowarzyszenia Zielone Mazowsze oraz Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu pt. Nowe inwestycje. Postęp czy regres? Skuteczność wdrażania strategii transportowej miasta z punktu widzenia pieszych, rowerzystów i pasażerów.
W raporcie wzięliśmy pod lupę nowe inwestycje i rozwiązania w zakresie transportu realizowane przez urząd miasta i sprawdziliśmy, czy są one zgodne z obowiązującą strategią transportową Warszawy, w szczególności potrzebami osób przemieszczających się bez wykorzystania samochodu: komunikacją zbiorową, pieszo bądź rowerem.
W kolejnych rozdziałach sprawdziliśmy
- Czy nowe inwestycje pozwalają pieszym i rowerzystom w sposób bezpośredni (czyli bez niepotrzebnego nadkładania drogi i nadmiernego czekania) dotrzeć do celu.
- Jaka jest jakość nowych węzłów przesiadkowych, w szczególności rozwiązań „parkuj rower i jedź (bike and ride)”.
- Jak wybrany kształt inwestycji transportowych wpływa na warunki ruchu niezmotoryzowanych.
- Komu ustawienia sygnalizacji pomagają przemieszczać się szybciej, a czyją podróż spowalniają.
- W jaki sposób organizowany jest transport do szkół – jakie środki transportu są preferowane, a jakie marginalizowane.
Pobierz raport
Nowe inwestycje. Postęp czy regres? Skuteczność wdrażania strategii transportowej miasta z punktu widzenia pieszych, rowerzystów i pasażerów
PDF, 5783 kB
Wersja do druku | Edycja | Zmiany | Forum