Identyfikator artykułu:
Tytuł:
Kategorie tematyczne:
Autor(zy):
Data (format: rrrr.mm.dd):
Właściciel:
Przyklejony:
Numer na forum:
Artykuł:
#Wprowadzenie Na posiedzeniu Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu 18 maja uchwalono stanowisko ws. zmian na ul. Stryjeńskich. stryjenskich-14a-1.jpg Przypomnijmy, rok temu złożyliśmy do budżetu partycypacyjnego projekt, którego celem była poprawa bezpieczeństwa pieszych i ułatwienie ruchu rowerowego na tej ulicy (link do projektu: http://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/1960 . Na zmianach zyskają też kierowcy, gdyż bezpieczniej będzie można wjechać w boczne ulice i z nich wyjechać. stryjenskich-165-2.jpg Jak pokazują badania ruchu, dwa pasy dla samochodów w jedną stronę nie są potrzebne. Ruch może odbywać się płynnie jednym pasem w każdym kierunku. stryjenskich-165-1.png Obecny przekrój powoduje zaś, że zdecydowana większość (niemal 90%) kierowców nie przestrzega ograniczenia prędkości do 50 km/godz. Niektórzy przekraczają ją ponad dwukrotnie. (Wykres pochodzi z badań Zarządu Dróg Miejskich: download://projekty/pasy_ursynow/2016_05-stryjenskich_pomiary_ZDM.pdf ) Stryjeńskich to dobry przykład rozbieżności pomiędzy klasą drogi (główna) a faktyczną funkcją i parametrami (liczne przejścia dla pieszych i zjazdy na parkingi), co przekłada się na stan bezpieczeństwa (co roku ponad 30 zdarzeń drogowych). Projekt do budżetu partycypacyjnego zyskał poparcie mieszkańców w głosowaniu i został skierowany do realizacji. Komisja wskazała, że projekt powinien być realizowany, zaś dialog społeczny z obawiającymi się zmian mieszkańcami lepiej prowadzony. #Uchwała KDS ds. Transportu
z dnia 18 maja 2016 r. w sprawie realizacji projektu „Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich” wybranego w II edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie
Na podstawie regulaminu działania Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu z dnia 20 stycznia 2016 r. oraz Programu współpracy m.st. Warszawy w 2016 roku z organizacjami pozarządowymi, uchwala się, co następuje: 1. Projekt
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich
został pozytywnie zweryfikowany przez urzędników jako możliwy do realizacji i zgodny ze strategicznymi dokumentami miasta. Na jego wdrożenie oddało swój głos 1394 mieszkańców Warszawy. Zgodnie z regulaminem przeprowadzania budżetu partycypacyjnego w Warszawie powinien zostać zrealizowany w 2016 roku. Komisja popiera projekty mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Komisja apeluje o poszanowanie umowy społecznej, jaką jest budżet partycypacyjny i tym samym wnioskuje o realizację projektu
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich
. 2. Komisja pozytywnie ocenia działania podjęte przez Zarząd Dróg Miejskich w celu realizacji projektu zgodnie z przyjętymi terminami, w tym... stryjenskich-165-4.jpg ...przedstawienie projektu wykonawczego i organizację konsultacji społecznych w styczniu, rozpatrzenie uwag mieszkańców... stryjenskich-165-3.jpg ...oraz przygotowanie własnej prezentacji nt. projektu. Jest ona dobrym przykładem działań edukacyjnych skierowanych do szerokiego grona mieszkańców na temat transportu. Komisja zachęca Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta st. Warszawy do opracowania we współpracy z Centrum Komunikacji Społecznej, Zarządem Dróg Miejskich i organizacjami pozarządowymi systemowych rozwiązań w zakresie edukacji mieszkańców nt. transportu. Zdaniem Komisji ten lokalny konflikt jest jednym z wielu sporów dotyczących rozwiązań transportowych omawianych emocjonalnie, a nie merytorycznie. Zadaniem władz samorządowych jest prowadzenie konsultacji z mieszkańcami w sposób minimalizujący konflikty. 3. Komisja z niepokojem przyjmuje decyzje władz dzielnicy Ursynów o powołaniu komisji w sprawie realizacji projektu
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich
. Komisja apeluje o poszanowanie obowiązującego regulaminu przeprowadzania budżetu partycypacyjnego i decyzji mieszkańców podjętej w głosowaniu. Prezydium Komisji:
Robert Buciak
Michał Harasimowicz
Sławomir Lorenc
Podpis:
(jeśli nie masz własnego loginu, podpisz się trzema krzyżykami +++)
Diagnostyka: